
Het proces van een thuislaadinstallatie bij MobilityPlus
Bij MobilityPlus zorgen we voor een vlotte en zorgeloze installatie van een thuislaadstation voor bestuurders van salariswagens. Ons team van auditoren, techniekers en customer support begeleidt de bestuurder in elke stap van het proces, van aanvraag tot gebruiksklare installatie.
Start via het MobilityPlus portaal

Bevestiging en intake door de bestuurder
De bestuurder ontvangt een e-mail met de melding dat MobilityPlus de officiële laadpartner is van zijn of haar werkgever. Via een link in de e-mail komt de bestuurder op het MobilityPlus portaal, waar enkele vragen worden beantwoord over de thuissituatie en gewenste installatie.

Persoonlijke begeleiding door onze auditoren
Op basis van de antwoorden beoordelen onze auditoren de situatie en begeleiden ze de bestuurder in het volledige proces. Bij standaardinstallaties wordt de procedure meteen in gang gezet. Bij complexere situaties kan een extra on-site audit nodig zijn, waarna een op maat gemaakte offerte wordt opgesteld.

Planning en voorbereiding
Zodra de Fleet Manager de leverdatum van het voertuig doorgeeft in ons portaal, plannen wij de installatie in. Dit gebeurt idealiter 4 tot 6 weken vóór de levering van de wagen, zodat het laadstation meteen klaar is voor gebruik.


Installatie door onze techniekers
Een standaard thuisinstallatie duurt ongeveer 3 tot 4 uur en omvat:
Keuring en ingebruikname
Nadat het laadstation geplaatst is en getest is door MobilityPlus komt een erkende keurder langs om de aangepaste elektriciteitsinstallatie opnieuw te keuren. Zodra het keuringsverslag positief is, is het laadstation volledig klaar voor gebruik.
Dankzij onze gestructureerde aanpak en persoonlijke begeleiding kunnen bestuurders rekenen op een efficiënte installatie en optimaal laadgemak thuis.
